CNTV, 中国网络电视台

CNTVChina Network Television (CNTV) is a national web-based TV broadcaster officially launched on December 28, 2009. CNTV International offers 5 foreign language services (English, French, Spanish, Russian and Arabic) and 6 local language services (Chinese, Mongolian in Mongol Script, Tibetan, Kazakh, Uyghur and Korean). They also provide viewers with a host of news and feature programs from China National Television’s foreign channels.
中国网络电视台是中国中央电视台下辖的网络电视平台。提供所有中国中央电视台频道的视频直播,亦是CCTV的官方网站,在中华人民共和国境外的用户也可以登录此网站收看、阅览所有中国中央电视台视频直播和新闻资讯。该网站也是一个大型新闻门户网站,提供最新资讯、支持视频点播,同时与中国大陆众多普通电视媒体合作,可在中国网络电视台上观看各个电视台的直播。
中国网络电视台于2009年12月28日正式开播,首期上线的内容包括首页、客户端、新闻台、体育台、综艺台、爱西柚(播客台)及爱布谷(搜视台)。从2010年开始,中国网络电视台还将陆续上线包括电影、电视剧、纪录片、财经、探索、健康、气象、家居、旅游、教育、民族、音乐等系列内容服务。其CBOX客户端由于接入困难及对网速要求过高等原因,在网民中广被诟病。此网站在奥运会比赛期间,会同时提供所有有视频信号的比赛场次的直播,部分非在中央电视台的电视频道播出的比赛场次也会提供场外解说,但大部分都是只提供现场画面与现场原音。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *